de reis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van ron broek - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van ron broek - WaarBenJij.nu

de reis

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg ron

26 Juli 2015 | Canada, Vancouver

En dan was het eindelijk zo ver. De dag van vertrek is gekomen.
Vanochtend om 08:00 uur waren Roland en Marian er om ons op te pikken. Na een kopje koffie zijn we richting Schiphol gereden.
Na eindelijk een plekje gevonden te hebben op de (gereserveerde) parkeerplaats P3 richting vertrekhal gegaan.

Wat is Schiphol verandert, Het zou een drukke dag worden met reizigers, maar daar merk je niet veel meer van.
We hadden online ingecheckt. Dus we hoefde alleen maar onze ruimbagage nog in te checken. In deze rij ongeveer 10 minuten gewacht en toen met de "nieuwe" drop off automaten waren we onze bagage zo kwijt.
Ook de douane ging snel. Het checken van de handbagage en de complete bodyscan ging binnen enkele minuten. Met onze E-passports was ook deze controle binnen enkele tellen gebeurt.
Ik denk dat we alles bij elkaar binnen 30 minuten bij onze gate waren.

Onze vlucht met KLM vertrok ook nog eens op tijd, dus volgens de Piloot zouden we ruim op tijd landen.
En wat voor een vlucht, Het opstijgen, de vlucht zelf en de landing waren perfect, zo zou vliegen moeten zijn.
Geen turbulentie, geen vertraging, en het eten was nog lekker ook.

Aangekomen op Vancouver airport ging alles ook nog eens snel, rechtstreeks naar de douane, geen rij, koffers snel ter beschikking.
Als de hele vakantie zo gaat? dan moet die wel perfect gaan.

Na buiten een eerste sigaret gerookt te hebben, meteen maar Canadream gebeld, we moesten namelijk 1 dag van te voren bellen voor een afspraak te maken. De vriendelijke medewerkster van Canadream verzocht ons toch maar om morgenvroeg om 08:00 uur terug te bellen, dan pas was namelijk duidelijk hoe laat we de camper konden halen.

Shuttlebus naar hotel genomen, ingecheckt, even opgefrist en hebben toen een taxi naar Gastown Vancouver gepakt om sfeer te proeven. Ook Chinatown bezocht en met de trein terug naar de airport waar een gratis shuttlebus ons weer naar het hotel bracht.

DE EERSTE INDRUK? vriendelijke mensen, prima hotel (Accent inns) met tot nu toe zeer goede service, mooie stad.
Nu 21:50 uur naar bed, we zijn "kapot" morgenvroeg Canadream bellen en dan eindelijk de camper ophalen.
We kunnen niet wachten.

groetjes vanuit Vancouver - Canada.

• 27 Juli 2015 - 12:45

Nicole:

Nou fijn dat alles zo goed ging, dat het maar een voorbode mag zijn voor de hele reis!
    Veel plezier met het ophalen van de camper..
    dikke lebber van alle 8 de hondjes, ze zijn enorm blij met zn allen!
    Fay vindt het wel gek, ze zegt elke keer "huis" omdat ze denkt dat ze hier op visite is en ze vraagt naar baba ;-)